Skąd wziąć fundusze na otwarcie firmy? Kontrakt menedżerski

Skąd wziąć fundusze na otwarcie firmy? Kontrakt menedżerski

Czym jest kontrakt menedżerski i na czym polega otrzymanie wsparcia finansowego?

Prowadzisz własną działalność, ale zarządzasz nieswoim przedsiębiorstwem, czyli… nie potrzebujesz gromadzić własnych funduszy!

Dzisiaj przedstawiamy kolejny sposób na rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej. Dotychczasowe artykuły: Fundusze Europejskie UEDotacje z urzędu pracyKredyt bankowyDotacje z Programu Rozwoju Obszarów WiejskichDofinansowanie z PFRONWspólnikFranczyza i Anioły biznesu.

Czym jest kontrakt menadżerski?

Kontrakt menedżerski to rodzaj umowy cywilnoprawnej o świadczenie usług, zawieranej między przedsiębiorcą (dającym zlecenie) a zarządcą (przyjmującym zlecenie). Zarządcą może być osoba fizyczna, zwana menedżerem lub przedsiębiorca.

Podpisując kontrakt menedżerski, stajesz się zarządcą i możesz korzystasz wprost ze środków trwałych i pieniężnych naszego zleceniodawcy, który Ci ich udostępnia. W istocie wcale nie musisz dysponować pokaźną sumą pieniężną na zakup niezbędnych urządzeń i towarów. Twoim zadaniem będzie zajmowanie się stałym zarządzaniem przedsiębiorstwem w imieniu zleceniodawcy i na jego rzecz.

Na kontrakcie menedżerskim najchętniej pracują specjaliści z branży technicznej, informatycznej, budowlanej. Jest to forma dość popularna również w handlu.

Dlaczego warto zawrzeć kontrakt menedżerski?

– przyjmując zlecenie sam jesteś sobie szefem, ale musisz wywiązywać się z umowy;

– sam dobierasz sobie współpracowników;

– zarabiasz, korzystając z cudzych środków – zleceniodawca może zapewnić nam środki trwałe do realizacji przedsięwzięcia, a także lokal, opłacanie czynszu, wynagrodzeń pracownikom, itd.;

– zazwyczaj oznacza to atrakcyjne wynagrodzenie, które podlega negocjacjom i często składa się z dwóch części: stałej oraz zmiennej – uzależnionej od osiąganych zysków;

– umożliwia swobodne kształtowanie warunków umownych;

– jest to elastyczna forma współpracy i możliwy jest nienormowany czas pracy.

Jakie są minusy?

– zazwyczaj kontrakt menadżerski wiąże się z wysoką odpowiedzialnością materialną za powierzone mienie, np. podpisaniem deklaracji wekslowej in blanco na kwotę odpowiadającą wartości środków trwałych lub/i towaru, a więc konieczne jest posiadanie zdolności kredytowej;

– odpowiedzialność na zasadzie winy, za poniesione straty i utracone korzyści;

– nie gwarantuje stabilności zatrudnienia;

– nie gwarantuje świadczeń urlopowych czy chorobowych, gdyż nie mają tutaj zastosowania przepisy prawa pracy;

– wymaga dużej samodyscypliny;

– generuje niższą stawkę emerytalną, do celów ubezpieczeniowych – kontrakt menedżerski został zakwalifikowany jako umowa zlecenia;

– często zawiera klauzulę o zakazie konkurencji.

Jeśli jesteś przedsiębiorczy i zainteresował Cię temat rozwoju bądź rozpoczęcia własnej działalności, a potrzebna Ci pomoc serdecznie zapraszamy do współpracy. Nasza Kancelaria świadczy stałą obsługę podmiotów gospodarczych niezależnie od ich formy.

tel. 58 717 13 35 lub 790 346 123

Opublikuj komentarz