Skąd wziąć pieniądze na otwarcie firmy? Franczyza

Skąd wziąć pieniądze na otwarcie firmy? Franczyza

To kolejny artykuł z naszego cyklu wspierającego przedsiębiorczość i podpowiadającego skąd pozyskać pieniądze na otwarcie własnego biznesu. Dziś przedstawimy czym jest i jakie są zalety franczyzy. Zapraszamy!

W poprzednich artykułach pisaliśmy o Fundusze Europejskie UEDotacje z urzędu pracyKredyt bankowyDotacje z Programu Rozwoju Obszarów WiejskichDofinansowanie z PFRONWspólnik.

Jeśli nie masz zbyt dużych pieniędzy na założenie własnego biznesu to jednym z rozwiązań może być franczyza. Taki wybór pozwala ograniczyć własne koszty na starcie dzięki zaangażowaniu partnera. Co ważne nie trzeba deklarować wyłączności na oferowanie usług i produktów tylko pod jedną marką.

W Polsce według różnych szacunków liczba placówek franczyzowych w rozmaitych branżach sięga już 70-80 tysięcy. Dlaczego Polacy przystępują do systemów franczyzowych?

Jak się okazuje powodów dla których warto rozważyć biznes oparty na franczyzie jest wiele. Współpraca z partnerem posiadającym doświadczenie w prowadzeniu biznesu, stanowi dla przedsiębiorców bardzo korzystne rozwiązanie. Do zalet współpracy opartej na franczyzie zaliczyć można nie tylko mniejsze ryzyko niepowodzenia inwestycji, ale także wsparcie w kwestiach organizacyjnych i merytorycznych oraz dostęp do know-how, tak niezbędnego w prowadzeniu biznesu. Co ważne franczyzobiorca może liczyć na pomoc na każdym etapie współpracy.

Analiza, której celem jest wykluczenie ewentualnej porażki, sprawdzenie czy otwarcie placówki w danej lokalizacji będzie opłacalne, to tylko niektóre procedury, jakie podejmują franczyzodawcy na początku współpracy.

Kolejnym krokiem jest zadbanie o wyposażenie nowej placówki w takie materiały, jak np.: ulotki, plakaty czy odpowiednie dokumenty, ale także dostarczenie niezbędnych narzędzi, które nierzadko są dostarczane przez franczyzodawcy. Przedsiębiorca może liczyć na pomoc nie tylko na początku współpracy, ale przez cały okres jej trwania.

Franczyzobiorcy pozostają w stałym kontakcie z regionalnymi dyrektorami sprzedaży, dzięki czemu mogą na bieżąco ustalać cele sprzedażowe czy rozstrzygać kwestie dotyczące lokalnego rynku. Mają również dostęp do zaplecza marketingowo-organizacyjnego, analiz rynkowych oraz co ważne szkoleń np. z obowiązujących procedur czy technik sprzedaży. Wraz z otwarciem placówki na wstępie uzyskują także duży portfel stałych klientów.

Jak się okazuje franczyza – prowadzenie biznesu pod szyldem innej marki, jest ciekawym rozwiązaniem dla przedsiębiorców. Jeśli zainteresował Cię temat franczyzy i potrzebujesz pomocy w rozpoczęciu działalności serdecznie zapraszamy do kontaktu. Nasza Kancelaria świadczy stałą obsługę podmiotów gospodarczych niezależnie od ich formy.

Opublikuj komentarz